Zaterdag 27 Augustus Buurtfeest “Rembrandt gaat muzikaal”

Nog een krappe twee maanden voor het jaarlijkse buurtfeest van het Rembrandtkwartier! Op zaterdag 27 augustus barst het feest weer los! Wij zorgen voor vermaak voor jong en oud. Als thema voor dit jaar is er gekozen voor: Rembrandt gaat Muzikaal!

Rembrandt moet met de tijd mee

Vorig jaar werd er al een voorzichtige stap gemaakt met de introductie van een facebookpagina rondom dit festijn (mocht je het nog het niet hebben gedaan ‘like’ dan even de facebookpagina Rembrandt parade 2016; het jaarlijkse buurtfeest van het Rembrandtkwartier), maar de organisatie wil door. Het is dit jaar dan ook mogelijk om je digitaal aan te melden voor de activiteiten en de nodige hulp. Geen gedoe met papiertjes die in brievenbussen moeten, check http://goo.gl/forms/7n6iLZ2MdlxS4LEa2.

Daarnaast zouden wij het erg leuk vinden om meer foto’s te verzamelen van deze dag en vragen wij dan ook aan alle Instagram gebruikers om foto’s toe te voegen met de hashtag #Rembrandtkwartier. Voor degene met de leukste foto van de parade hebben wij nog een kleinigheidje.

Hulp

Vorig jaar hadden wij een fantastische opbouw en afbouwploeg (waar we dit jaar zeker weer op rekenen), een super gezellig moment. Ook zeker één van de leuke aspecten van de Rembrandt Parade is dat de hele buurt kan helpen om er een groot succes van te maken. Meld u nu aan voor het feest. En wie dat wil, mag helpen bij één van de onderdelen waar de organisatie hulp bij kan gebruikten. Denk aan opbouwen, afbouwen, bardiensten en hulp bij de activiteiten.  Met het aanmeldingsformulier, krijgt u de mogelijkheid om u op te geven voor hulp.

Programma

Wij pakken uit dit jaar! We starten de middag met een demonstratie van de brandweermannen van Alkmaar, zij rukken uit met hun materiaal. Er zal zeker met water gespoten worden, omdat er op het Rembrandtplein een groot bad verschijnt. De jeugd mag hier in grote ballen over het water lopen en ook om het bad zal er voor het nodige vertier worden gezorgd. Ouders zijn ook welkom en er zal goed voor hen worden gezorgd. Altijd al een keer willen leren hoe je die mooie vormen in je cappuccino maakt? Dit is je kans. Gedurende de dag zijn er koffie workshops georganiseerd door Kaldi Alkmaar. Ware koffie met een verhaal! Dus geef je op!
En er is natuurlijk eten! De vraag naar de heerlijke barbecue van vorig jaar was zo groot dat ook dit jaar slager Jilles Kramer uit Broek op Langedijk het diner verzorgd.
Na het eten is het tijd voor het muzikale programma. De KARAOKE-DISCO-CLUB opent het feest. Hierbij de oproep voor alle jeugd om al je creativiteit te komen uiten tijdens de KARAOKE-DISCO-CLUB uurtje.  Wil je in de middag al even oefenen, dat kan! Daarna volgt het grote Muziekspel, waar iedereen zijn muzikale kennis mag testen. Maak een team met je straatgenoten en ga voor de hoofdprijs! En uiteraard draait de DJ daarna zijn platen en is er genoeg tijd om te dansen of gezellig bij te praten aan de bar.

Kosten
Zoals elk jaar vragen we een klein bedrag voor het eten: 9 euro voor volwassenen, 5 euro voor kinderen (t/m 12 jaar). Drankjes kunnen apart worden afgerekend.

We rekenen weer op een hoge opkomst, het beloofd wederom een spectaculair feest te worden. Meld je zsm aan via de link; http://goo.gl/forms/7n6iLZ2MdlxS4LEa2 of print bijgaand formulier en geef deze af bij Bergerweg 71.